Nyhed i 2017 - Hyundai Ioniq

Hyundai sætter fuld fart på grønne biler med tre udgaver af Ioniq, der alle kører på el på forskellige måder. Hyundai Ioniq der er en helt ny bilmodel kommer som elbil, hybridbil og opladningshybridbil. Ambitionerne er høje hos koreanerne og om fire år vil koncernen, som producerer både Hyundai- og Kia-biler være det største bilmærke fra Asien.

4.-5. februar 2017 var der Danmarkspremiere på den nye Ioniq Hybrid en slank og elegant bil at se på fra alle vinkler. Det avancerede batteri-system samler og analyserer løbende rejserutens data i forhold til opladning. Særlige algoritmer sikrer, at bilen ubesværet skifter mellem el og benzin og udnytter bremseenergien til genopladning af batterierne.

Hybrid bilen kører langt på literen op til 29,4 km/l og har kun en CO2-udledning på 79 g/km og energimærke

 

Ioniq laves ikke som traditionelle benzin og diesel drevne biler.

Med en startpris på kr. 299.995, 8 års/200.000 km batterigaranti, 5 års fabriksgaranti uden kilometerbegrænsning og 5 stjerne i EURO NCAP sikkerhedstest, er der vist ikke så meget at tænke over, hvis du leder efter en økonomisk bil. 

 

Ioniq er testet

Ja pressen har haft fingrene i Hyundai Ioniq og skriver ganske pænt om den, bl.a. skriver FDM's Søren Rasmussen følgende, læs HER

Marts 2017:

I Motor nr. 4/2017 er der stortest af Hyundai Ioniq, 1,6 GDI Hybrid Premium, hvor Ioniq får 5 stjerner ud af 6 mulige, og en forklaring på hvordan kampen om at skabe den mest miljøvendige hverdagsbil er på højeste styrke. Nu er Toyota ikke længere alene om førerpositionen. En af de første oplevelser, man får når man sætter sig bag rattet er den medfølgende afslappede kørestil med automatgear og med en let og ubesværet motor glider bilen bare derudad. I samme test er konkurrenterne Kia Niro Comfort DCT og Toyota C-HR 1,8 C-ENTER Hybrid. Og Motors vurdering er at Hyundai Ioniq er en yderst vellykket hybridbil med masser af komfort, brugsværdi og sikkerhed. Den er samtidig både let og sjov at køre. Det gør den til den Hybridbil, Motors journalist Søren W. Rasmussen, synes bedst om.