Ioniq Electric 2017 

P.t. har vi ikke en Hyundai Ioniq Electric i forretningen, men vi forventer, at der kommer demo Electric senere på året.

Info. om elbilen Ioniq Electric. Den elektriske udgave af Ioniq bliver drevet fremad af et effektivt og stærkt 1.56 KWh lithium-ion batteri med højt drejningsmoment og høj kapacitet. Det sikrer dig 280 kilometer emissionsfri kørsel efter hver opladning. Batteriet er med 8 års garanti (eller 200.000 km). Der er også 5 års garanti uden kilometerbegrænsning, 5 års lakgaranti og 12 års gennemtæringsgaranti på Ioniq Electric.

Elbilens motor er 88kW/ 28 kWh,  forbruget ligger på 115 Wh/km, og rækkevidde er 280 km., årlig ejerafgift er på 620 kr.

Trendmodellen starter ved en pris fra kr. 249.995,-

Premium modellen fra kr. 279.995,-

Priserne er allerede reguleret pga. den globale efterspørgsel med deraf følgende lange leveringstider.

PRISLISTE

Trend modellen i Electric har følgende standardudstyr: Automatisk nødbremse og fodgængerkendelse, adaptiv fartpilot, sædevarme foran, læderrat med varme, p-sensor for og bag, regnsensor, trådløs oplader til mobiltelefon, 8" navi m. DAB funktion, Infinity højtalere, Bluetooth, 16" aluhjul (der fås kun 16" ab fabrik), 7 airbags, armlæn, fjernbetjent centrallås, supervision 4,2" LCD, klimaanlæg, sorte fender lister.

Premium modellen i Electric har derudover følgende standardudstyr: HDI forlygter, el-klapbare sidespejle med komfortlys, krom dørhåndtag udvendigt, sædevarme for & bag, aluminiums pedaler, blind spot m. RCTA, LED baglygter m. 3D effekt, krom fender lister, nøglefri betjening, automatisk nedblændeligt bakspejl, lædersæder m. memory funktion til føresæder inkl. ventilation, el-soltag.

Hyundai Ioniq Hybrid

Hyundai sætter fuld fart på grønne biler med tre udgaver af Ioniq, der alle kører på el på forskellige måder. Hyundai Ioniq der er en helt ny bilmodel kommer som elbil, hybridbil og opladningshybridbil. Ambitionerne er høje hos koreanerne og om fire år vil koncernen, som producerer både Hyundai- og Kia-biler være det største bilmærke fra Asien.

4.-5. februar 2017 var der Danmarkspremiere på den nye Ioniq Hybrid en slank og elegant bil at se på fra alle vinkler. Det avancerede batteri-system samler og analyserer løbende rejserutens data i forhold til opladning. Særlige algoritmer sikrer, at bilen ubesværet skifter mellem el og benzin og udnytter bremseenergien til genopladning af batterierne.

Hybrid bilen kører langt på literen op til 29,4 km/l og har kun en CO2-udledning på 79 g/km og energimærke

 

Ioniq laves ikke som traditionelle benzin og diesel drevne biler.

Med en startpris på kr. 299.995, 8 års/200.000 km batterigaranti, 5 års fabriksgaranti uden kilometerbegrænsning og 5 stjerne i EURO NCAP sikkerhedstest, er der vist ikke så meget at tænke over, hvis du leder efter en økonomisk bil. Startpris pr. 03.10.2017 bliver 260.691,- 

NY PRISLISTE HYBRID

Ioniq er testet

Ja pressen har haft fingrene i Hyundai Ioniq og skriver ganske pænt om den, bl.a. skriver FDM's Søren Rasmussen følgende, læs HER

Marts 2017:

I Motor nr. 4/2017 er der stortest af Hyundai Ioniq, 1,6 GDI Hybrid Premium, hvor Ioniq får 5 stjerner ud af 6 mulige, og en forklaring på hvordan kampen om at skabe den mest miljøvendige hverdagsbil er på højeste styrke. Nu er Toyota ikke længere alene om førerpositionen. En af de første oplevelser, man får når man sætter sig bag rattet er den medfølgende afslappede kørestil med automatgear og med en let og ubesværet motor glider bilen bare derudad. I samme test er konkurrenterne Kia Niro Comfort DCT og Toyota C-HR 1,8 C-ENTER Hybrid. Og Motors vurdering er at Hyundai Ioniq er en yderst vellykket hybridbil med masser af komfort, brugsværdi og sikkerhed. Den er samtidig både let og sjov at køre. Det gør den til den Hybridbil, Motors journalist Søren W. Rasmussen, synes bedst om.