IONIQ electric 

Per B., Hyundai Silkeborg har en  Hyundai IONIQ electric i forretningen til testkørsel. Så overvejer du også den grønne kørsel frem for benzin- og dieseldrevne biler, kan du nu kommer til Per B. og prøve, inden du skriver under.

Info. om elbilen IONIQ electric. Den elektriske udgave af IONIQ bliver drevet fremad af et effektivt og stærkt 1.56 KWh lithium-ion batteri med højt drejningsmoment og høj kapacitet. Det sikrer dig 280 kilometer emissionsfri kørsel efter hver opladning. Batteriet er med 8 års garanti (eller 200.000 km). Der er også 5 års garanti uden kilometerbegrænsning, 5 års lakgaranti og 12 års gennemtæringsgaranti på IONIQ electric.

IONIQ electric er hurtig - selv når den holder stille. Faktisk kan den oplades til 80% på kun 30 minutter med en Clever laderstander.

Elbilens motor er 88kW/ 28 kWh,  forbruget ligger på 115 Wh/km, og rækkevidde er 280 km., årlig ejerafgift er på 660 kr.

Trendmodellen startpris fra kr. 263.975 inkl. lev.omk. + evt. metallak kr. 6.995,-

Premium modellen startpris fra kr. 293.975 inkl. lev.omk. + evt. metallak kr. 6.995,-

PRISLISTE

Trend modellen i electric har følgende standardudstyr: Automatisk nødbremse og fodgængerkendelse, adaptiv fartpilot, sædevarme foran, læderrat med varme, p-sensor for og bag, regnsensor, trådløs oplader til mobiltelefon, 8" navi m. DAB funktion, Infinity højtalere, Bluetooth, 16" aluhjul (der fås kun 16" ab fabrik), 7 airbags, armlæn, fjernbetjent centrallås, supervision 4,2" LCD, klimaanlæg, sorte fender lister.

Premium modellen i electric har derudover følgende standardudstyr: HDI forlygter, el-klapbare sidespejle med komfortlys, krom dørhåndtag udvendigt, sædevarme for & bag, aluminiums pedaler, blind spot m. RCTA, LED baglygter m. 3D effekt, krom fender lister, nøglefri betjening, automatisk nedblændeligt bakspejl, lædersæder m. memory funktion til føresæder inkl. ventilation, el-soltag.

IONIQ Hybrid

Hyundai sætter fuld fart på grønne biler med tre udgaver af Ioniq, der alle kører på el på forskellige måder. Hyundai Ioniq der er en helt ny bilmodel kommer som elbil, hybridbil og opladningshybridbil. Ambitionerne er høje hos koreanerne og om fire år vil koncernen, som producerer både Hyundai- og Kia-biler være det største bilmærke fra Asien.

I februar 2017 var der Danmarkspremiere på den nye Ioniq Hybrid en slank og elegant bil at se på fra alle vinkler. Det avancerede batteri-system samler og analyserer løbende rejserutens data i forhold til opladning. Særlige algoritmer sikrer, at bilen ubesværet skifter mellem el og benzin og udnytter bremseenergien til genopladning af batterierne.

Hybrid bilen kører langt på literen op til 29,4 km/l og har kun en CO2-udledning på 79 g/km. Årlig Ejerafgift kr. 660,-

Trendmodellen startpris fra kr. 263.975 inkl. lev.omk. + evt. metallak kr. 6.995,-

Premium modellen startpris fra kr. 293.975 inkl. lev.omk. + evt. metallak kr. 6.995,-

PRISLISTE

IONIQ plug-in hybrid

Med IONIQ plug-in hybrid får man det bedste fra to verdener, når modellens to hjerter banker som ét. Det kombinerede output af 1.6 GDi benzinmotoren og 44.5kW hybrid el-motoren når op på 141 hk, og fungerer som elbil til kortere ture, og som hybridbil, de gange strømmen ikke rækker. Desuden er overgangen mellem ren el, hybrid og benzin nærmest ikke mærkbar.

Uanset drivmiddel fås IONIQ i to udstyrsvarianter. Lægger man 263.975 kr. på disken, får man udstyrsvarianten Trend. Den byder på bl.a. Bluetooth, sædevarme foran, trådløs opladning af mobiltelefon, klimaanlæg, varme i rattet, Apple CarPlay, parkeringssensor og bakkamera. Dertil kommer avancerede sikkerhedsfeatures som automatisk nødbremsesystem, vognbaneassistent, adaptiv fartkontrol samt syv airbags. I IONIQ plug-in hybrid og hybrid får man yderligere 6-trins DCT-automatgear.

Lægger man 30.000 kr. oveni, kan man køre herfra i en Premium, der ud over den allerede nævnte alenlange udstyrsliste byder på smartkey, bakspejl med automatisk nedblænding, blindvinkelsensor og sædevarme i både for- og bagsæder.

 

Attraktive ladepakker

Når man køber en IONIQ electric eller plug-in hybrid, kan man med fordel samtidig sikre sig adgang til CLEVERs ladenetværk. Prisen for elbiler er 599 kr. om måneden, mens ejeren af en plug-in hybrid for blot 299 kr. om måneden får ubegrænsede muligheder for optimal køreglæde sammen med det fulde overblik over udgifterne.

 

Anhængertræk

På IONIQ som plug-in hybrid og hybrid er det muligt at montere anhængertræk, og en trailer – med bremser – må veje op til 750 kg., hvilket er mere end rigeligt til, at haveaffaldet kan blive kørt til genbrugsstationen, eller den nye sofa kan transporteres hjem på en trailer med bremser.

 

Med en startpris på kr. 263.975,-, 8 års/200.000 km batterigaranti, 5 års fabriksgaranti uden kilometerbegrænsning og 5 stjerne i EURO NCAP sikkerhedstest, er der vist heller ikke så meget at tænke over, hvis du leder efter en økonomisk bil. Startpris inkl. leveringsomkostninger fra kr. 263.975)

 

PRISLISTE

Ioniq er testet

Ja pressen har haft fingrene i Hyundai Ioniq og skriver ganske pænt om den, bl.a. skriver FDM's Søren Rasmussen følgende, læs HER

Marts 2017:

I Motor nr. 4/2017 er der stortest af Hyundai Ioniq, 1,6 GDI Hybrid Premium, hvor Ioniq får 5 stjerner ud af 6 mulige, og en forklaring på hvordan kampen om at skabe den mest miljøvendige hverdagsbil er på højeste styrke. Nu er Toyota ikke længere alene om førerpositionen. En af de første oplevelser, man får når man sætter sig bag rattet er den medfølgende afslappede kørestil med automatgear og med en let og ubesværet motor glider bilen bare derudad. I samme test er konkurrenterne Kia Niro Comfort DCT og Toyota C-HR 1,8 C-ENTER Hybrid. Og Motors vurdering er at Hyundai Ioniq er en yderst vellykket hybridbil med masser af komfort, brugsværdi og sikkerhed. Den er samtidig både let og sjov at køre. Det gør den til den Hybridbil, Motors journalist Søren W. Rasmussen, synes bedst om.